Oh my Gaudí! – 4 nap BARCELONÁBAN

Szerintem nincs olyan, akinek ne tetszene Barcelona pezsgő városa – a nyüzsgés, finom ételek, különleges architektúra, tengerpart és pálmafák közül biztosan mindenki megtalálja azt, ami igazán elvarázsolja, ráadásul itt a sport szerelmesei sem fognak unatkozni. Barcelona tökéletes választás egy pár napos aktív vagy passzív kikapcsolódásra, de akár hosszabb időt is eltölthetünk itt és a környékét is bejárhatjuk.

Mi négy napot töltöttünk a katalán fővárosban és amit a legjobban élveztem, az a spontaneitás volt. Nem terveztünk semmit, csak elindultunk és ha valami megtetszett megálltunk, bementünk. Itt ezt meg lehet tenni. Mert nem kell kinézni előre, hogy hol tudunk enni-inni egy jót valami szuper helyen, úgyis biztos, hogy belebotlunk.

Szállásunk a belvárosban volt. Mi nagyon szerettük és nagyon jó környéken volt, ezért szívesen ajánlom nektek is. Ide kattintva meg tudjátok nézni.

📍Mihlton Barcelona B&B

Innen indultunk tehát útnak minden nap, gyalog mindenhova – imádtuk a hosszú sétákat. Minden reggel választottunk egy helyet, amit szeretnénk megnézni, csupán ennyi tervezés volt az utazásunk során. Elindultunk ennek irányába, és út közben megálltunk, ha megtetszett egy hely, vagy ha szerettünk volna enni-inni. Mivel tudatosan kerültük a kötöttséget, nem is vettem meg előre semmilyen jegyet online. Erre azért érdemes odafigyelni és lefoglalni a helyeket, ha valahova nagyon szeretnénk bemenni, hiszen a Güell Parkba például helyszínen nem is lehetett jegyet venni aznapra, minden elfogyott.

Szóval bár én azt mondom, legyünk spontának Barcelonában, mégis szeretném megosztani, miket néztünk meg végül – valamint ha valaki szeretne inkább tervezni, innen tud ötleteket meríteni.

Első napunk az utazás napja volt – mivel korán indult a gép, már délelőtt megérkeztünk Barcelonába. Szerettem volna látni a város legikonikusabb épületét, ezért érkezés után a Sagrada Familia felé vettük az irányt. Egyedülálló stílusa miatt méltán az egyik leghíresebb bazilika, érdekes volt látni a két különböző arcát.

📍Sagrada Familia

A környéken sétálva találtunk rá egy szuper rooftop bárra, ahol felülről láthattuk Barcelona jellegzetes utcáit – már csak a látványért is megéri felmenni.

📍Terrazza Alaire

De Barcelona utcáin sétálni már önmagában sem unalmas. Kedvencem a Rambla de Catalunya volt, ahol rengeteg szuper tapas bár van. Ez közel volt a szállásunkhoz, ezért itt sokszor megfordultunk, imádtam ezt az utcát. Csak úgy, mint a Passeig de Grácia-t, ami a város egyik leghíresebb sugárútja sok-sok üzlettel és látványossággal, itt található például a Casa Battló.

📍Rambla de Catalunya

A Casa Battló Gaudí egyik legcsodálatosabb alkotása, a Világörökség része. Sajnos márciusban épp felújítás alatt volt és le volt takarva, de így sem szenvedtünk hiányt Gaudíból. Ott van például a Casa Milá, ami ugyancsak a Passeig de Gracia-n található és szintén elragadó. Ha belül is szeretnénk megnézni őket, ajánlott online jegyet venni. 7000 Ft. körül vannak a legolcsóbbak itt és itt.

📍La Pedrera – Casa Miláimg_8966

És ha már Gaudí, akkor Güell Park. Ez talán a másik leghíresebb látnivaló a Sagrada Familia után. Ez a park ugyancsak egyedülálló a stílusa miatt. Nagy része igyenes, viszont van egy fizetős rész. Ha szeretnénk testközelből látni Gaudí különleges alkotásait, akkor megéri jegyet venni ide (itt), viszont a hangulat, a kilátás, a növényvilág az ingyenes részen is meseszép, ráadásul azért itt is láthatunk valamennyit Gaudíból.

📍Park Güell

A Güell Parkba is gyalog jutottunk el, bár ide kicsit hosszabb volt az út, imádtunk végigsétálni a gyönyörű pálmafás utcákon és csak figyelni, ahogy zajlik az élet.

És amit még imádunk az utazásaink során, az a gasztronómia. Alig vártuk, hogy együnk egy jó paellát, churrost, katalán krémet, vagy hogy igyunk egy jó sangriát.

Aki pedig szereti a kulináris élvezeteket, az imádni fogja Barcelona piacterét, a La Boqueria-t. Itt megtalálhatók a legjobb trópusi gyümölcsök, smoothie-k, friss tengeri herkentyűk, különleges sajtok és húsok.

📍La Boqueira

Körbejártuk a helyet és vettünk néhány finomságot, amivel elindultunk a tengerpartra, hiszen az idő is tökéletes volt egy kis piknikhez a homokban. Átmentünk a csodás gótikus negyeden, La Rambla-n, egészen a Barceloneta strandig, ami a város legismertebb partja, ahol mindig nagy a nyüzsgés. Igazán jól esett itt feltöltődni, magunkba szívni egy kis meleget és közben megkóstolni amiket a piacon vettünk.

📍Playa de La Barceloneta

Ezen a környéken tűnt fel leginkább a rengeteg utcai árus, akik ugyanazokat a hamisított termékeket árulják, valamint már a strandon is megkörnyékeztek mindenkit mindenféle kacatokkal, italokkal. Ezek el tudják rontani a meghitt hangulatot, jobb elkerülni őket, vagy megpróbálni nem tudomást venni róluk. Ezenkívül forgalmasabb utcákon nagyon kell vigyázni a tolvajokra, számtalan utcai lopásról hallottam. Szerencsére mi nem tapasztaltunk ilyesmit, de nagyon vigyáztunk a táskánkra, értékeinkre, hiszen ezek a gyakorlott tolvajok gyakran egy pillanat alatt kikapják a telefont a kezünkből. Ezek a jelenségek persze bármelyik nagyvárosban jelen lehetnek, de jobb felkészülni és gond nélkül élvezni az utazást.

Mindezek ellenére élveztük a sétákat mind a strandon, mind a kikötőben. Bár ide már hosszabb volt az út a belvárosból gyalog, gond nélkül megtehető. Aki viszont mégis inkább a tömegközlekedést használná, annak érdemes lehet megvenni a T10-es jegyet, ami 10 utazást foglal magába (egy ilyet többen is felhasználhatunk), buszra és metróra.

Utolsó napunkon szerettük volna látni a diadalívet, így arra vettük az irányt. Itt találkoztunk egy nagyon régi fényképezőgéppel, amivel készült is rólunk egy fotó, szuper volt kipróbálni és megismerni ezt a régi módszert.

📍Arc de Triomf

Innen a Ciutadella Parkba mentünk, ami egy fellegvárról kapta a nevét. A két nevezetesség közel van egymáshoz, így már csak ezért is megéri arra fordulni. Itt található egy mesés szökőkút és egy csónakázótó is többek között. Kellemes és nyugis hely, ha valaki ilyenre vágyna, látogassa meg.

📍Ciutadella Park

Érdekesség még Barcelonáról, hogy sok helyen sziesztát tartanak és bezárják az üzleteket 13:00 és 16:00 óra között. Egy-egy kisebb utcában ilyenkor szinte megáll az élet, persze ez leginkább azokra a helyekre jellemző, ahol kisebb boltok vannak és nincsenek vendéglátó egységek. Forgalmasabb helyeken és ahol sok-sok kávézó, bisztró, étterem van, folyamatosan nagy a zsongás.

Kihagyhatatlan hely még Barcelonában a Magic Fountain. Itt esténként (általában csütörtökön, pénteken és szombaton este 8-10 óra körül, de nyáron még több napon) szokott lenni egy show-műsor, amikor a szökőkút beindul zenével, fényekkel, szuper effektusokkal. Nem gondoltam volna, hogy ennyire magával ragadó, de én végig libabőrös voltam. Rengeteg ember szokott összegyűlni hogy megnézze a show-t, de egyébként a hely környéke már önmagában is csodálatos, hiszen itt található a Plaça d’Espanya is.

📍Magic Fountain of Montjuïc

Ha pedig ezen a városrészen vagyunk, érdemes megnézni a Camp Nou-t…

és az olimpiai parkot is.

Aki pedig ezt a környéket preferálja, annak szuper választás lehet a Hotel Expo. Nemcsak a stadionok és a szökőkút van közel, de a vonatállomás is. Ráadásul a hotelnek van egy nagyon jó rooftop része étteremmel, medencével, gyönyörű kilátással – nyáron különösen nagy élmény lehet.

📍 Expo Hotel Barcelona

Összességében a város lazasága, vidámsága és pezsgése nagyon megfogott minket, bármikor szívesen visszatérnénk kikapcsolódni.