Egy nap Katarban: ismerd meg DOHÁT

Idén októberben tettünk egy gyors kitérőt Dohában, ugyanis Maldív-szigeteki nyaralásunk során itt történt az átszállásunk. Így 2 éjszakával megtoldottuk az utazásunkat, hogy kicsit megismerjük ezt a várost is. Az olajnagyhatalom fővárosa elképesztő változáson esett át az elmúlt években és egyre népszerűbbé válik a turisták körében is. Nagyon izgatottan vártuk, hogy mit tartogat számunkra Doha, nagyon sok jót olvastunk róla és képeken is nagyon tetszett. Viszont vegyes érzésekkel tértünk haza, aminek leginkább a szerencsétlen időzítés volt az oka.

De miért is volt szerencsétlen az időzítés? Nem tudok úgy írni Doháról, hogy ezt a témát kikerülném, úgyhogy kezdjük az elején. Dohában rendezik meg a 2022-es labdarúgó világbajnokságot, ezért elképesztő volumenű infrastrukturális fejlesztés történik éppen a városban. Stadionokat, új repteret, gyorsforgalmi utakat építenek, bővítenek, és ezt úgy képzeljétek el, hogy vannak olyan kerületei a városnak, ahol konkrétan nem találsz járdát és még autóval is alig lehet közlekedni, mert MINDEN úton zajlik az építkezés. A taxink alig tudott minket kitenni a hotelnél, mi pedig egy gyalog 15 percesnek ígérkező utat 1 óra alatt tudtunk megtenni, mert képtelenség volt kikerülni a labirintusból. Először azt gondoltuk, hogy biztosan csak pár utcát érint ez az egész, de végül hiába mentünk más városrészekre, változatlan maradt a helyzet. Egyébként így visszagondolva szinte hihetetlen, hogy sehol nem olvastunk erről korábban, de nem igazán reklámozzák, ráadásul csak nemrég nyitott ki az ország, sokáig nem lehetett beutazni a covid miatt, úgyhogy más utazóktól sem voltak aktuális információink. Szóval ha tehetitek, egy ideig még várjatok szerintem a Dohai utazással 🙂

A szomorú valóság: az építkezés a hotelünk ablakából. Itt még jobb volt a helyzet, legalább autóval lehetett közlekedni. De már itt is látszik, hogy gyalog szinte lehetetlen. És volt, ahol ennél sokkal rosszabb volt.

De félretéve ezt a kellemetlenséget, sikerült azért tartalmasan eltölteni azt az egy napunkat, ami adott volt, még ha meg is kellett küzdenünk néhány akadállyal. Íme néhány hely, amit meglátogattunk, és nektek is szívből ajánlom, ha Dohában jártok:

Souq Waqif

Doha piacterén hagyományos ruhákat, fűszereket, szuveníreket, kézműves termékeket tudunk vásárolni, emellett sok vendéglátó egységet találunk itt. Igazán éjszaka telik meg élettel, de napközben is megéri ide látogatni. Mi nagyon szeretjük az ehhez hasonló, autentikusabb helyeket, bárhol is járunk, úgyhogy nekünk ez nagy kedvencünk volt. Ilyenkor szoktunk is vásárolni olyan dolgokat, amiket itthon nem lehet kapni, vagy akár még nem is hallottunk róla, hogy magunkkal hozzunk egy kis darabot az adott kultúrából. Dohából természetes gyantából készült rendkívül intenzív illatú füstölőt hoztunk, amivel már csak megismerkedni is nagyon érdekes volt.

The Pearl Monument, Corniche sétány

Katarban a gyöngyhalászat volt a fő bevételi forrás, mielőtt felfedezték az olajmezőket. Ennek tiszteletére épült ez a hatalmas, nyitott osztrigát és benne a gyöngyöt ábrázoló szobor, illetve egyben szökőkút, amit a Corniche sétányon találunk. A sétányra pedig ezt leszámítva is megéri ellátogatni, megnézhetjük a kikötőt, az úgynevezett Dhow Harbor-t, ahol találkozhatunk ezekkel a hagyományos, leginkább az arab világban használt hajókkal, valamint csodás kilátás nyílik West Bay városnegyed hatalmas felhőkarcolóira. A fotók, amiken közelről láthatók a felhőkarcolók, az már West Bay-nél készült, itt ér véget a sétány, az útlezárások miatt pedig volt “szerencsénk” idáig elmenni. 😀

The Pearl-Qatar

A gyöngy szimbólum nemcsak a szökőkútnál jelenik meg – Dohában is vannak mesterséges szigetek, akárcsak Dubajban a pálma szigetek, ezek azonban – mostanra kitalálhattátok – gyöngy alakúak. Ez felülről érvényesült igazán, a repülőről nagyon szépen rá lehetett látni a szigetekre. Itt egyébként luxus lakóövezeteket, yacht kikötőket, vendéglátó egységeket találunk.

Villaggio Mall

A Villaggio Mall-ban járva pontosan ugyanazt gondoltam, mint amikor pár éve a Dubai Mall-ba terveztünk menni: nem szeretem bevásárlóközpontokban tölteni az időt, amikor utazunk, de tudtam, hogy ezt muszáj látnunk! És hát nem csalódtunk, leesett az állunk. Teljesen őrült dolgokat találnak ki, de épp ezt imádom ezekben a városokban. Ha ők Velencét szeretnék elhozni a látogatóknak, akkor az úgy is lesz. Csatornákkal, gondolákkal, kék éggel és felhőkkel. Hatalmas területen helyezkedik el a bevásárlóközpont, és természetesen nem csak üzletekkel és éttermekkel találkozhatunk itt, hanem többek között óriási korcsolyapályával és vidámparkkal is.

Mshereib Downtown

Sétáltunk még egy újonnan épült városrészen, mert közel volt a szállásunkhoz – ez a Mshereib Downtown. Nagyon szép, barátságos, modern része ez a városnak, bár különös látnivaló nincs itt, csupán hotelek, kávézók, üzletek. Kicsit kihalt volt amikor ott voltunk, a főtérnek tűnő helyen éppen egy kisebb építkezés folyt, ezért le volt zárva. Nem mondanám, hogy kihagyhatatlan ez a hely, mindenesetre ezáltal egy másik arcát is láthattuk Dohának.

Érdekes tény Katarról: a világon itt a legszélsőségesebb a nemek szerinti megoszlás. Minden harmadik férfira jut egy nő, ez pedig arra vezethető vissza, hogy az fejlesztések miatt nagyon sok külföldi férfi vendégmunkás érkezett az országba.

A Katari Nemzeti Múzeumot szerettük volna még mindenképp meglátogatni, de sajnos ebbe az egy napba már nem fért bele. A múzeum csupán néhány éve nyílt meg, építészetileg is igazán különleges hely, ugyanis a sivatagi rózsát idézi az épületegyüttes. A világ egyik legnagyobb múzeuma ez, ahol megismerkedhetünk Katar történelmével, élővilágával és a mindennapi élettel. Nagyon izgalmasnak ígérkezik, úgyhogy alig várom, hogy visszatérve ide is ellátogassunk.

A listámon volt még a Katara Cultural Village és az északi városrész felfedezése – de majd legközelebb.

A szállásunk Al Mirqab városrészen volt, egy szuper hotel aminek az ár-érték aránya is jó volt. Azért választottam ezt, mert közel volt a reptérhez, a piachoz és a Corniche sétányhoz, amiket első körben szerettem volna megnézni. De ha az elkövetkezendő egy évben utaztok Dohába, akkor ezt a környéket mindenképp kerüljétek el, az útépítés miatt teljes káosz uralkodik itt. Talán az északi kerületekben jobb a helyzet, de nem tudom biztosra mondani.

Összességében szerintem ez egy szuper város, és pár éven belül megközelítheti Dubajt is, de a szerencsétlen időzítés miatt mégsem lopta be magát annyira a szívembe, a körülmények igencsak megnehezítették az ottlétünket. Mivel az átszállások miatt Doha eléggé központi város, bízom benne, hogy pár év múlva lesz még alkalmunk újra itt tölteni pár napot – célirányosan viszont nem hiszem, hogy ide utaznánk a közeljövőben.