MALDÍV-SZIGETEK III.- A földi paradicsom: Nalaguraidhoo, Sun Island

A Maldív-szigetek volt az első hely, ami felkerült a bakancslistámra még kb. 8 éves koromban, amikor a világatlaszt lapozgatva megláttam a mesébe illő fehér homokos tengerpartot a vízre hajló pálmafákkal. Így 16 évvel később ez az álom is megvalósult.

Bár sok gyönyörű tengerpartot láttam már, azt hiszem ez az, amit már tényleg nem lehet überelni. És ezek a fotók nem csak jól elkapott pillanatok, a valóságban is pont olyan érzése van itt az embernek, mint a képeket nézve: olyan, mintha tied lenne ez az érintetlennek tűnő kis sziget, ahol a szemed szinte képtelen befogadni az azúrkéken világító tengert és vakító fehér homokot, miközben csak a hullámok morajlását, a madarak csicsergését és a pálmafákon átsuhanó szellőket hallod.

Ebben a posztban Nalaguraidhoo-ról, vagy más néven Sun Island resort szigetéről olvashattok. Az előző posztomban a fővárost, Malét mutattam be, egy másikban pedig fontos tudnivalókról írtam az országgal kapcsolatban, amit mindenképp érdemes elolvasni (mikor érdemes utazni, hogy válasszunk szigetet, milyen beutazási feltételek vannak). Az alábbi részletes beszámoló hasznos lehet azoknak, akik a szigetre készülnek utazni, vagy éppen döntés előtt állnak, hogy melyik szigetet válasszák – mindemellett pedig bízom benne, hogy másoknak is meghozza a kedvét az ország vagy akár Sun Island meglátogatásához.

I. Utazás, érkezés

A sziget választásakor fontos szempont, hogy a fővárosból, Maléból hogyan juthatunk el a célállomásig. Sun Island-re egy 20 perces belföldi járat és egy 5 perces speedboat út vezetett – nem kellett várakozni sehol, teljesen gördülékenyen történt minden. Budapest-Doha-Malé útvonalon utaztunk a Qatar légitársasággal. Maléba megérkezve a resort munkatársai kísértek minket mindenhova, intézték a beszállókártyákat, úgyhogy rendkívül kényelmes volt az egész. Ezt a belföldi járatot nem is kellett külön lefoglalnunk, a szállás intézett mindent. A fogadtatás is szuper volt: gyors volt a check-in, sorba sem kellett állnunk, kaptunk egy koktélt és már hozták is a kulcsokat valamint kaptunk egy gyors tájékoztatót a szigetről.

II. A resort

Terület

Sun Island viszonylag nagyobb szigetnek számít a resort szigetek között, úgyhogy képtelenség itt unatkozni. Számunkra tökéletes volt a terület nagysága, hiszen be tudtuk barangolni, minden nap találtunk valami újat, érdekeset, amit korábban még nem láttunk. Viszont az hogy “nagy” relatív, még mindig egy akkora szigetről beszélünk, amit gyalog is körbe lehetne járni, biciklivel pedig mindenhol ott vagyunk max 10 perc alatt (1,6 km hosszú, legszélesebb része pedig 440 m).

Közlekedés a szigeten

Van lehetőség egész hétre biciklit bérelni, amit én nagyon ajánlok, egyrészt mert szuper hangulatos, másrészt tényleg jó, hogy meggyorsítja az utat, mert a bungalód akár 15 perc sétára is lehet a sziget központi részétől (ahol van az étterem, recepció, medence, bár). A biciklik kulccsal “lezárhatók”, így más biztosan nem tudja elvinni a tied. Viszont ha valaki nem szeretne ezzel élni, van lehetőség telefonon kérni a recepciótól golfkocsit, ami kb. 10-15 perc alatt odaér a szobánkhoz és elvisz minket ahová szeretnénk.

Bungalók

Választhatunk, hogy parti vagy víz feletti bungalóban szeretnénk-e megszállni és mindkettő teljesen más élményt ad. Mi szerettük volna mindkettőt kipróbálni, ezért úgy foglaltunk, hogy az első négy éjszakát parti bungalóban töltöttük az utolsó hármat pedig víz felettiben.

(Fotók: 1-4 víz feletti bungaló, 5-6 “beach villa” parti bungaló és a hozzá tartozó partszakasz)

Mindkettőnek megvolt a varázsa, de nálunk a víz feletti volt a nyerő. A parti bungalónk kicsit régi volt (beach villa), akit ez zavar, az választhat felújítottakat (sunset beach villa), de ezeknek magasabb az ára. Viszont akármilyen is volt ott a szoba, az, hogy kinyitod a ajtód és előtted hever a fehér homokos tengerpart, és az a partszakasz csak a tied – semmihez sem fogható. Egyébként a tengerpart szépsége ugyanolyan a régebbi villáknál, mint a felújítottaknál, ebben nincs különbség. A víz feletti bungalóknak ugyancsak megvan a szépsége – nézelődni a teraszodon és látni egy órásteknőst a szobád mellett úszni, vagy csak lesétálni egy lépcsőn a vízbe amikor éppen azt szeretnéd…egyszerűen fantasztikus!

A parti bungalók mellett még egy kisebb negatívum, hogy lemeztető borítja őket, emiatt nagyon hangos éjszaka az eső és a szél. A víz feletti bungalókban semmi zavaró nem volt, pedig azt gondoltam, hogy a víz csobogása alattunk hallatszani fog – de nem.
A déli oldalon, ahol mi is voltunk nyugodtabb a víz, az északin kicsit szelesebb az idő ezért nagyobbak a hullámok. Alább találtok egy térképet ami hasznos lehet a bungaló kiválasztásakor (ezen pont fordítva van a sziget elhelyezkedése – felső partszakasz a déli oldal, az alsó az északi a valóságban).

Ellátás

A resorton kérhetünk all-inclusive, félpanziós, vagy teljes ellátást. Mi all-inclusive-ot választottunk, de talán kicsit becsapós így hívni, mert sok olyan extra volt, ami nem volt benne még ebben a csomagban sem. Amit tartalmazott: reggeli, ebéd és vacsora a főétteremben, uzsonna az egyik bárban, korlátlan fogyasztás az alábbiakból: üdítők, kávé, meghatározott koktélok, röviditalok, 1-2 fajta bor és sör, szauna és jacuzzi használat. Amiért fizetni kellett: jobb minőségű koktélok és borok, pezsgő, friss kókuszvíz, fogyasztás a sziget többi éttermében (olasz, thai, stb.). Illetve (bár ez nem meglepő), a kirándulások, SPA szolgáltatások, bicikli bérlés, sznorkel felszerelés bérlése is fizetős. Szerintem csak akkor éri meg az all-inclusive csomagot választani, ha sok üdítőt, kávét és alkoholos italt fogyasztunk.

(Fotók: 1 – koktélok a főbárban, 2-3 – kedvenc helyünk, a beach bar, 3 – friss kókuszvíz a golfbárból, 4-5 coffee shop – itt találjuk napközben az uzsonnát)

A főétteremben az ételek isteniek voltak. A svédasztalos étkezés egy hét után már unalmas, egyhangú tud lenni, de itt annyira változatosak és finomak voltak az ételek, hogy minden alkalommal nagyon jókat ettünk. Nagyon finomak voltak a levesek, mindig volt valamilyen tésztaétel, szárnyasokból készült étel, amiknek inkább európai ízvilága volt; látványkonyha, ahol előttünk sütötték a steaket, grillcsirkét; mindig volt valamilyen thai étel, és egy ázsiai sarok ahol indiai és helyi ételek közül választhattunk – a maldív konyha ízvilága nagyban hasonlít az indiaira. Nagyon jók voltak a desszertek is és imádtuk a trópusi gyümölcsöket.

A képeken egyébként két éttermet fogtok látni, hiszen a vízi bungalókban lakó vendégeknek egy másik étteremben van az étkezés, ami közelebb esik a stéghez. Ez egy kisebb, újabb étterem – az ételek ugyanazok, ebben nincs különbség, de maga a helyszín számunkra barátságosabb itt.

A szigeten dolgozók elképesztően vendégszeretőek, szeretnék viszont kiemelni egy olyan élményt, ami számunkra a hab volt a tortán és még szebbé tette az utazásunkat. A szakácsok nagyon lelkesek, amikor a saját konyhájuknak ételeiről kell mesélni – nem volt ez máshogy akkor sem, amikor betévedtem az indiai részre, ahol pont indiai volt a szakács és elmondott mindent, amit tudnunk kell a kint lévő ételekről. Említettem neki, hogy otthon is voltam már indiai étteremben és a vajas csirke a kedvencünk. Aznap vacsorára, meglepetésként, csak kettőnknek elkészítette a vajas csirkét és az asztalunkhoz hozta. Annyira jól esett ez a figyelmesség és kedvesség, azt hiszem még a török-egyiptomi élményeimen is túltett, pedig azt a vendégszeretetet nehéz überelni. 🙂

Vajas csirke Rakish-tól

Ha valami szuper, romantikus programmal szeretnéd meglepni a párod, akkor arra is van lehetőség, hogy közvetlen a tengerparton, távol mindenkitől vegyetek részt egy ötfogásos vacsorán. Ilyenben nem minden nap lehet része az embernek…de inkább beszéljenek a képek:

Programlehetőségek

Akinek megfordulna a fejében, hogy mit lehet itt csinálni egy hétig, biztos unalmas pár nap után egy ilyen sziget – az felejtse is el ezt a gondolatot! Bevallom, akármennyire is vágytam erre a helyre, nekem is voltak ilyen aggályaim, hiszen mi az aktív pihenést szeretjük, utazásunk során sosem maradunk hosszabb ideig egy helyen, szeretünk menni, felfedezni. Ennek ellnére szerencsére szó sem volt unalomról, sőt, inkább még maradtunk volna tovább. 🙂

A vízimádóknak adott a világ legszebb tengerpartján való fürdés, sznorkelezés, vannak vízi sportok és egy nagy medence is.

A wellness szerelmeseinek is jó választás ez a sziget – all inclusive csomaggal ingyen kibérelhetjük a kisebb wellness részleget, ahol van szauna, gőzkabin, jacuzzi, merülőmedence.

De ez mind semmi a sziget SPA részlegéhez képest, aminek keleties stílusa már önmagában megér egy sétát. Mivel volt egy esős napunk, úgy gondoltuk ez tökéletes alkalom lesz arra, hogy kipróbáljunk egy nyugtató, virágszirmokkal és illóolajokkal meghintett fürdőt 1-1 tea kíséretében.

A mozgás szerelmeseinek van lehetőségük (a már fent említett vízi sportokon kívül) minigolfozni, ping-pongozni, fallabdázni, edzőterembe menni, de van még kosárpálya, focipálya és teniszpálya is a szigeten.

A szigeten sok fakultatív program közül választhatunk, erről alább találjátok az aktuális listát.

Mi ezek közül a Sunset Dolphint próbáltuk ki, de sajnos nem volt szerencsénk, nem sikerült közelről látni a delfineket, csak nagyon távolról néhányat. A BigGame Adventure az egyik legnépszerűbb kirándulás, amire szintén jelentkeztünk (cetcápával, mantával és óriásteknőssel való úszás / sznorkelezés), viszont az időjárás túl szeles volt, ezért végül nem tudtunk elmenni. Ebből tanulva én mindenképp azt javaslom, hogy ha szeretnétek menni hasonló kirándulásokra, akkor az utazás első pár napjára tegyétek azokat, így ha a rossz idő miatt akkor nem is tudtok elmenni, el tudjátok tolni többször az utazásotok végéig. Mi az utolsó napokra hagytuk ezeket ezért csak egyszer tudtuk eltolni, de az idő nem változott.

Ami az estéket illeti, ne hagyjuk ki a rájaetetést (6 órától van a vízi bungalóknál a parton) és a cápaetetést (ez pedig rögtön utána, a vízi bungalók stégjének a legvégén). A főbárban pedig általában vannak zenés programok, szokott lenni DJ és lehet billiárdozni is.

Élővilág

A természet kedvelői is imádni fogják ezt a szigetet, hiszen csodálatos az élővilág, mind a vízben, mind a sziget belsejében. Láttunk rájákat, cápákat, óriás teknőst, rákokat, kagylókat, gyönyörű madarakat és denevéreket is. Van még banánültetvény, trópusi kert és ami érdekes, hogy a sziget nagyrészt önellátó, így termesztenek gyümölcsöket, zöldségeket, és állatokat is tartanak.

III. Árak és szervezés

Sun Island ár-érték arányban nagyon jónak számít a többi resort szigethez képest, de akinek nem fér bele a büdzsébe egy resort sziget, az lakott szigeten töredékéért foglalhat szállást. (Resort és lakott sziget pro-kontra az első posztban!) Szállásfoglaláskor nagyon fontos figyelembe venni, hogyan tudunk eljutni az adott szigetre és azt is belekalkulálni az árba. Sok sziget hidroplánnal viszi az utasokat Maléból a végső úticélhoz, de ezek gyakran nagyon drágák. Sokat böngésztem repjegyeket és szállásokat, de végül az Araamu utazási iroda csapatától (akik a Maldív-szigetekre specializálódtak) sokkal jobb ajánlatot kaptunk, így mi náluk foglaltunk. Qatar légitársasággal mentünk, ami szintén szuper volt.

Tudnivalók és érdekességek a szigetről

• Nyári időszámításkor +3, téli időszámításkor +4 óra az időeltolódás.
  • Nincs pénzforgalom a szigeten, csupán egyszer kell fizetni, távozáskor – minden fogyasztást, vásárlást, kirándulást a szobánkra írnak.
  • Mivel az egész szigeten ez az egy resort működik, így tulajdonképpen csak az étteremben, medencében és a bárban lehet sok turistával találkozni, a szigeten sétálva mindig olyan érzésünk volt, mintha egyedül lennénk – ez a privát sziget élmény az, ami igazán különlegesség teszi az utazást.
  • 900 dolgozó van a szigeten, akik mind ott élnek. A legtöbben Indiából, Nepálból és Bangladeshből származnak és évi 1x látogatnak haza.
  • Az időjárás jelentést jobb nem figyelni az utazás előtt, ugyanis általában teljesen más idő van, mint amit ott ír. Mielőtt elutaztunk, minden napra esőt írt, ennek ellenére verőfényes napsütésre értünk oda, és javarészt napos időnk volt.
  • A szigeten tudunk PCR tesztet csináltatni, ha szükségünk van rá a visszautazáshoz.

Egy szó mint száz, ez a sziget pont annyira lenyűgöző, mint amilyennek 16 évvel ezelőtt képzeltem – úgyhogy akit vonzanak a trópusi helyek, az biztosan nem fog csalódni a Maldív-szigetekben.