MEXIKÓ I. – A turistaparadicsom

Sombrero, tortilla, tequila, mariachi és a gyönyörű tengerpartok – talán ezek jutnak rögtön eszünkbe Mexikó hallatán. Annyira színes és érdekes ez az ország, hogy a listát a végtelenségig lehetne folytatni és valószínűleg egy élet is kevés lenne mindent felfedezni, de idén 10 nap alatt próbáltam meg a lehető legtöbbet kihozni ebből az útból és azt hiszem, életem egyik legnagyobb élménye volt. Ebben a posztban a legfelkapottabb turistaközpontot, Cancunt és környékét fogom bemutatni, egy következőben pedig Mexikóvárost és a környező helyeit.

Utazás

Mi AirFrance-szal utaztunk, tehát Párizsban szálltunk át. Az átszállási idő pont megfelelő volt, nem kellett sokat várnunk, de rohannunk sem. Párizsból 11 óra volt az út Cancunba, de az ember könnyen elüti az időt, hiszen nézhetünk filmet, hallgathatunk zenét, sőt játékok is vannak unaloműzésképp a hosszabb járatokon.

Mexikóba november és február között érdemes menni, mivel a nyár csapadékosabb. Ilyenkor 6 óra az időeltolódás, ami nem kevés, kell egy pár nap, hogy át tudjunk állni. Záporok egyébként ilyenkor is előfordulnak, de gyorsan elmennek és a levegőt sem hűtik le. Ebben az időszakban nincs elviselhetetlen forróság és 40 fok, pont megfelelően meleg az idő.

Szállás

A szállásunk Playa Del Carmen városában, Cancun és Tulum között volt és különlegessége, hogy ellentétben a Cancunban található többemeletes luxushotelekkel, ez a resort a dzsungel közepén van, ahol megmaradt a növény és állatvilág, így minden nap mosómedvék és majmok között sétálhattunk le a tengerpartra. A Sandos Caracol Eco Resort nevéhez híven a fenntarthatóság jegyében működik, szívószálakat például környezetvédelmi okokból sehol nem lehet kapni a resort egész területén.

A szállás all-inclusive volt, a svédasztalos nemzetközi étterem mellett volt lehetőség mexikói, japán, olasz, brazil és mediterrán étterembe is menni, ezenkívül rengeteg bár és snack bár volt mindenhol, akármerre mentünk.

hotel-sandos-caracol-eco-resort-riviera-maya-holiday-to-sandos-caracol-eco-riviera-maya-mexico-best.jpg
Sandos Caracol Eco Resort

Látnivalók

1. Tulum & Coba

Egykor mindkét város a majáké volt – míg Tulum azért különleges, mert gyönyörű fehérhomokos tengerparton fekszik, addig Coba azért, mert a dzsungel közepén található. A kirándulást Tulumban kezdtük, körbesétáltunk a romterületen, majd elindultunk a tengerpart felé, ahol megláthattuk a híres tulumi panorámát: tengerpart, pálmafák és a maják épületeinek romjai…nálam toplistás, de a képek magukért beszélnek:

Ezután Cobába utaztunk, ahol szintén maja romterületet találtunk, de nem a tengerparton, hanem a dzsungel közepén. Itt biciklit bérelve jutottunk el egyik helyről a másikra. Itt található az egyik legnagyobb piramis, amit meg is lehet mászni.

Végül pedig egy cenotéhoz indultunk – ezekből a kútszerű cseppköves képződményekből rengeteg található a Yucatán-félszigeten, kristálytiszta vizükben fürdésre is volt lehetőség.

2. Isla Mujeres

Ez a sziget Cancunnal szemben található, ahová katamaránnal mentünk el, ez már önmagában élmény volt, igazi karibi hangulatot varázsoltak. Mielőtt kikötöttünk a szigetre, sznorkeleztünk a Vízi Nemzeti Parkban, ahol nemcsak gyönyörű korallokat, de életnagyságú szobrokat is láthattunk, ez az egyik legnagyobb mesterséges víz alatti látványosság a világon.

Atropoceno-by-Jason-deCaires-Taylor-Sculpture    La-evolucion-silenciosa-in-Manchones_Jason-deCaires-Taylor

Forrás: http://musamexico.org

Ezután kikötöttünk a szigeten, ahol körülbelül két órát tölthettünk szabadon, így mi felkerestük a sziget legszebb tengerpartját, Playa Norte-t. Fehér homok, kristálytiszta víz és hangulatos beach bárok vártak ide érkezve. Ezt követően visszaszálltunk a katamaránra és ebédelni indultunk egy nagyon hangulatos tengerparti bárba.

3. Chichen Itza

A Chichen Itza az egyik, ha nem a leghíresebb látványosság Mexikóban, a világ hét új csodáinak egyike. Kukulkán piramisa tényleg egy csoda, hihetetlen érdekességeket  tudhattunk meg róla, bizonyítva a maják asztronómiai és matematikai tudását:

• minden oldalon 91 lépcsőfok van, ami a fent található emelvénnyel együtt éppen 365, ahány nap van egy évben
  • a lépcső felfelé szélesedik, így alulról optikailag azt a hatást kelti, hogy az tökéletesen egyenes
  • őszi és tavaszi napéjegyenlőségkor (napfelkelte és napnyugtakor) a piramis oldalának árnyéka rávetül lépcsősor oldalára, ez az árnyjáték pedig egy kígyó mozgására hasonlít – a lépcső alján pedig épp egy kígyófej található, ami magát Kukulkánt szimbolizálja.
  • a hangokkal is kísérleteztek: ha bizonyos helyeken a piramis körül tapsolni kezdtünk, a visszhang éppen olyan volt, mint a maják egyik szent madarának hangja.

Chichen Itza területén található még az Ezer harcos temploma, a Nagy labdapálya és egy cenote is.

4. Valladolid

Ez a hangulatos kisváros egykor egy spanyol hódítók által alapított gyarmati város volt, ez megmutatkozik a város utcaképén és építészetén. Mielőtt azonban megérkeztük ide ebédelni indultunk egy nagyon hangulatos helyre, gyönyörű kerttel, ahol mexikói zene és tánc kíséretében kóstolhattuk meg a helyi ízeket – de a gasztronómiáról egy későbbi posztban részletesen is beszámolok.

Ebéd után egy tequilagyárba vettük az irányt, ahol láthattuk a kék agávét, amiből az ital készül, illetve a készítés folyamatával is megismerkedtünk néhány kóstoló kíséretében.

Végül pedig megérkeztünk Valladolid városába, ahol gyönyörű színes házakkal borított utcák és terek fogadtak:

5. Cozumel

Ez a sziget Playa del Carmen-nel szemben van, innen körülbelül 45 perc alatt eljuthatunk komppal Cozumelre. Mesés tengerpartok, beach clubok vannak a szigeten, illetve búvárkodásra, sznorkelezésre alkalmas partszakaszok. Mi a Paradise Beach Club-ot választottuk a pihenésre és kikapcsolódásra.

A Yucatán-félszigeten ezeket a meseszép helyeket meglátogatva ismerkedhettünk meg kicsit közelebbről a helyi kultúrával – de hogy mi van a turistáknak kialakított helyeken túl, és hogy milyen az igazi Mexikó, ahogy a helyiek is látják, azt egy következő posztban fogom bemutatni.